Inca din prima zi de existenta, la Datagram s-a mers pe ideea definirii proiectelor folosind specificatii tehnice si functionale clare, precise si aprobate de clienti. Oricum, noi realizam importanta pastrarii unui echilibru intre cerintele competitive ale unui proces riguros de specificare, pe o parte, si tendinta de diminuare din ce in ce mai mult a timpului alocat realizarii unui proiect software, pe de alta parte. Bazandu-ne pe metodologii moderne de realizare de software, compania noastra are drept scop obtinerea unui rezultat de calitate, dar si atingerea acestei tinte intr-un timp foarte scurt. Acest lucru se face concentrandu-ne pe realizarea unui produs corect cu tehnologiile corecte si livrarea lui la timp si incadrandu-ne in bugetul alocat. Astfel , pentru a obtine satisfacerea clientului in proportie de 100%, noi implementam urmatoarele concepte:
Ordinea proceselor
Datagram adopta o abordare a managementului ciclului de viata al unui proiect software care s-a dovedit a fi corecta, incluzand urmatoarele secvente:
Obtinerea exacta a cerintelor: solutiile si metodologiile noastre se aplica pornind de la un proces realizat corect de obtinere a cerintelor de realizare. Integram tehnologii de cel mai inalt nivel pentru a ne asigura ca obtinem aceste cerinte si realizam planificarea proiectului bazandu-ne pe rezultatele obtinerii acestor cerinte.
Studiul afacerii
Datagram acopera o paleta larga de servicii in studiul clientului - de la ajutorul pe care vi-l acordam pentru a evalua si prioriza intiativele in domeniului software-ului si al prezentei pe Internet pentru a le avansa pe acelea care au cel mai bun impact pozitiv asupra performantelor companiei client. Astfel, putem obtine modalitatile concrete optime prin care clientii nostri pot beneficia de pe urma tehnologiilor web.
Estimari
Noi furnizam estimari realizate anterior, in scopul asistarii clientului in procesele de colectare si redactare a informatiilor necesare.
Prototipuri de interfete ale utilizatorilor si vizitatorilor
Noi executam teste simple si rapide de navigare al utilizatorilor pentru a putea obtine interpretari rapide si revizii ale schitei / schitelor de interfata.
Derularea dezvoltarii
Proceduri de control al managementului riscului si schimbarilor
Teste si verificari de calitate
Livrari de prototipuri si pe etape de realizare
Definirea livrarilor pe perioada realizarii proiectului software in termeni de prototipuri, faze sau etape permite identificarea din vreme a riscurilor si constrangerilor si implementarea masurilor de control cu succes mai mare. Noi intotdeauna postam variante la intervale regulate pe durata realizarii proiectului. Functionalitatile proiectului sunt dezvoltate si livrate in etape pentru a asigura the cea mai importanta functie este livrata prima. Astfel se reduce posibilitatea aparitiei erorilor de estimare si se mareste transparenta proiectului.
Rapoarte saptamanale
La finalul fiecarei saptamani, noi trimitem un Raport de Proiect clientilor. Acest raport contine urmatoarele informatii:
- Activitile planificate anterior pentru saptamana incheiata
- Activitatile derulate efectiv pe saptamana incheiata
- Activitatile planificate pentru saptamana urmatoare
- Probleme aparute sau intrebari
- Schimbari in programarea etapelor
Managementul Erorilor
Erorile (bug-urile) sunt o parte a oricarui proces de dezvoltare de software. Noi folosim procese de detectare a erorilor:
- Programare si mentenanta conectate
- Informatii clare si actualizate despre starea fiecarui defect
- Control permanent asupra fluxului de lucru
- Istoricul tuturor lucrarilor de rezolvare a fiecarei erori este intotdeauna la indemana
- Solutii complet integrate care permit utilizatorilor sa observe si sa raporteze noile defecte sau probleme in general
Sistemul de Management al Cunostintelor
Datagram intelege cat de important este Managementul Cunostintelor. Astfel, ne asiguram ca o problema este rezolvata o singura data. Astfel se reduce drastic timpul de rezolvare al catorva dintre cele mai comune dar si complexe probleme. De asemenea, realizam si controlul pe intreaga faza de lucru.
Ciclul de viata al proiectului
Pe tot ciclul de viata al proiectului software, utilizam instrumente adecvate pentru facilitarea sau documentarea urmatoarelor activitati:
- Planificarea si managementul proiectului (PMP)
- Managementul configuratiei si controlul versiunii
- Design-ul arhitecturii sistemului
- Testarea automata
- Managementul bug-urilor (defectelor)
Asigurarea calitatii
Managementul calitatii proceselor este, de fapt, infinit, dar este marcat prin borne de control, niciodata doar la final. Noi implementam procese de Asigurarea Calitatii Software
(SQA) care vizeaza nevoile asigurarii calitatii in fiecare faza a ciclului de dezvoltare. Folosim liste de verificari de calitate cvare asigura faptul ca fiecare solutie livrata de noi este verificata in prealabil.
Procesul de testare si asigurare a calitatii include:
- Planificarea testarii
- Crearea de cazuri si scripturi de test
- Testarea functionalitatii atat automat cat si manual
- Raportarea rezultatelor testarii
- Testarea performantei